Santa Cruz – Millbrae

Posted by on 24 juni 2026
23 juni 2026

Om zes uur ging de wekker…..neeeee…..wat was het vroeg! De zon scheen nog niet en het was nog fris. Deze nacht toch ook wat onrustiger geslapen, omdat we op tijd bij de camperboer moesten zijn. Ppffff…

Maar goed om iets voor 8 uur waren we op weg en de routeplanner gaf aan dat het ongeveer anderhalf uur rijden zou zijn. We waren dus mooi op tijd. Bij het opdraaien van wegnummer 101 kwamen we even in langzaamrijdend verkeer terecht, maar dat mocht geen naam hebben. We konden vlot doorrijden. Vlakbij de camperboer hebben we de LPG tank nog volgetankt en de benzinetank gevuld. Het was echt tijd om “ons straatbeertje” naar huis te brengen.

Bij het inleveren van de camper bleek dat we 6250 kilometer hebben gereden in de afgelopen maand. Maar we hebben dan ook een mooi rondje gemaakt.
Omdat we wat pech hadden gehad met de camper hebben we het voorstel gedaan dat zij ons kosteloos naar ons hotel brengen. Dit moest wel even overlegd worden, maar uiteindelijk kwam er een akkoord. Fijn! Dus na een beker koffie kwam de shuttle voorrijden en werden we naar ons hotel gebracht.
We hadden nog een keer geluk….we konden onze kamer al in. We hebben een mooie ruime kamer met een klein keukentje en een fijne badkamer. Dit is helemaal prima voor de komende nachten.

Na even uitgerust te hebben zijn we toch naar buiten gegaan. We zijn Millbrae ingewandeld, maar zoals tot op heden eigenlijk in alle dorpen en/of steden troffen we weinig gezelligheid aan. We zijn beland in een Filipijns koffietentje. Pittige koffie met wat zoets voor papa en Linda en wat hartigs voor mama en Ria. We konden er lekker zitten en de sfeer was relaxt. Maar ja….uiteindelijk moesten we toch maar weer verder of we hadden nog een drankje moeten doen. Opvallend was wel hoe elke gast hartelijk ontvangen werd en ook weer vriendelijk gedag gezegd werd bij het verlaten van de zaak. Of het allemaal gemeend is….dat is de vraag, maar we werden gezien.
We bekeken een menu bij een restaurant. Eigenlijk het enige niet Aziatische restaurant en het menu zag er goed uit. We besloten daar vanavond terug naar toe te lopen.

Terug op de kamer dronken we wat en keken we wat voetballen. Even de voeten laten rusten en niksen. Vanavond zijn we dus terug gelopen en hebben we heerlijk gegeten bij het restaurant. Hier droop de vriendelijkheid nog meer van de bedienden af….het was eigenlijk net iets te veel van het goede, maar alles voor de fooi waarschijnlijk.

Morgen gaan we naar Alcatraz, dus we rusten vanavond weer lekker uit. Dan kunnen we morgen weer fris en fruitig op pad.

Zonnige groet,

Ria en Linda

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *