San Francisco – Alcatraz

Posted by on 25 juni 2026

24 juni 2026

We zijn de dag begonnen met een lekker ontbijt in het hotel. Een goede bodem is toch van belang, niet waar?!
Vandaag gaan we Alcatraz bezoeken. We hebben de boot van 13 uur en we moeten 3/4 uur van te voren aanwezig zijn. Dus ons plan was om te starten op pier 39 en daar koffie te drinken.

Via de app Waymo hebben we de Waymo besteld. Een taxi zonder chauffeur….hoe zou dat zijn? De taxi wacht maximaal 2 minuten als hij voor komt rijden, omdat we in druk gebied wonen. Maar hij gaf precies de ophaallocatie aan en vergelijkbaar met een Uber liet hij weten hoeveel tijd hij nog nodig had om bij ons aan te komen. En jawel….daar kwam hij aan rijden….met zijn toeters en bellen aan zijn auto en bovenop de initialen LT. We konden rustig instappen en hij vroeg te bevestigen wanneer hij weg kon rijden. Daar gingen we dan met Kasper het Witte Spookje. Zo bijzonder om te zien….niemand op de chauffeursstoel en hij passeert auto’s, stopt op tijd en neemt de bochten netjes. Bizar!
Waymo neemt nog geen snelwegen, dus de rit duurde wat langer. Maar dit was een prima manier van sightseeing, dus helemaal prima voor ons.

Op pier 39 was al volop levendigheid. Allerlei souvenirswinkels, visrestaurants en andere winkels, maar we konden zeker de kerstwinkel niet overslaan. Een leuk koffietentje zat er niet, dus we zijn doorgelopen naar Pier 33. Vanuit daar zou de boot vertrekken naar Alcatraz. Tegenover deze pier zat een restaurant waar we koffie hebben gedronken.

Vervolgens dus de boot op…het was maar een kwartiertje varen, maar het was wel fris op de boot. Het waaide behoorlijk en we konden ons vest goed verdragen. Op Alcatraz hadden we een audiotour in het Nederlands. We liepen langs de celblokken en langs foto’s van gevangenen. De gevangenis zelf leek best wel vervallen, maar ze doen hun best om hem te herstellen. Het is duidelijk dat op het eiland nu vele vogels hun plekje hebben gevonden. Na ruim 2 uur daar gewandeld te hebben hebben we de boot teruggenomen.

Langs de pieren hebben we nog wat gewandeld. Het is behoorlijk toeristisch hier. Uiteindelijk hebben we een bar aangedaan om onze voeten te laten rusten en onszelf te hydrateren. Dat was ook wel nodig. 😉

Na kort wikken en wegen besloten we de Waymo naar het restaurant waar we gisteren zijn geweest te nemen. We hadden daar goed gegeten, dus waarom verder zoeken? Binnen een mum van tijd was de taxi er weer. Op de terugreis zie je altijd weer andere dingen. Lekker zo, hoor!

We eten een hapje en drinken een drankje. We praten wat na en genieten van deze geslaagde dag. Wel zijn we allemaal uitgeteld. Terug in het hotel bedenken we een logische route voor morgen, zodat we zo efficiënt mogelijk kunnen rond toeren. Wat zullen we goed slapen zo dadelijk. 😀

Vrolijke groet,

Ria en Linda

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *